Over mij
Ik ben Lydia Feenstra, samen met mijn man heb ik twee kinderen die naar de basisschool gaan. In het dagelijks leven ben
ik echtgenote, moeder, kindercoach, kindertherapeut in opleiding,
contact-Clown, leerkracht èn eigenaresse van ikVlinder. Als mens sta ik veerkrachtig, blij en positief in het leven. Ik geniet van het zien van groei en houd er van om te zoeken naar mogelijkheden. Ik ben rustig van aard en houd van het zien van verbinding en verbondenheid met de ander.
Kinderen zie ik als kleine mensen. Ze
boeien mij, fascineren mij, inspireren mij en prikkelen mij om mijn creativiteit en improvisatie-talent in te zetten. Als mens heb ik het nodige meegemaakt. Hierdoor heb ik veerkracht en doorzettingsvermogen ontwikkeld als sterke en helpende vaardigheden. Ze maken mij tot de blije en positief ingestelde persoon die ik ben.
Als professional geloof ik sterk in de veerkracht die kinderen in zich hebben. Kinderen zijn heel goed in staat om een oorzaak te achterhalen en uiteindelijk oplossingen te vinden voor problemen. Ik geloof in een benadering vanuit het kind en kijk en stuur mee in een proces waarin het kind zelf de leiding heeft. Mijn motto is: ‘het kind weet het, kan het en doet het!’.
Als leerkracht heb ik veel jaren gewerkt in het speciaal- en basisonderwijs. Steeds weer zag ik de noodzaak om soms een laag dieper te gaan op sociaal-emotioneel niveau. En steeds weer merkte ik hoe lastig het is om daar tijd en ruimte voor te creëren in de grote klassen en het volle schoolprogramma. Mijn verlangen om kinderen op een dieper niveau te helpen, groeide. Daarom ben ik in 2018 gestart met de opleiding Integratieve Kindertherapie aan de academie voor Psychotherapie in Amsterdam. In 2019 heb ik kinderpraktijk ikVlinder opgericht om als Integratief KinderCoach aan de slag te kunnen gaan.
Op dit moment school ik mij verder tot Integratief Kindertherapeut (Kinder-, jongeren- en gezinstherapeut). Dat betekent dat ik niet alleen werk en middels intervisie en supervisie mij verder verdiep. Daarnaast verwijs ik graag door naar andere instanties wanneer dat nodig is.