Voor ouders
Als ouders wil je niets liever dan dat je kind gelukkig is en zich fijn voelt. Dat het zich thuis voelt op school en vertrouwen heeft in zichzelf. Als dat al een tijdje niet zo is, kun je daar zorgen om hebben. Misschien hebben jullie al meerdere dingen uitgeprobeerd, maar lijken ze niet te helpen. Je kind voelt zich vaak boos, bang, of verdrietig en er is meer nodig.
Vaak spelen problemen op als er bijvoorbeeld in jullie gezinssituatie iets is veranderd en het omgaan daarmee gewoon lastig is voor je kind. Het kan ook zijn dat je kind al langere tijd last heeft van heftige gevoelens en je je juist zorgen maakt over de fase na de basisschool. De periode waarin tieners zich een weg moeten vinden op de middelbare school en een misschien lastige levensfase ingaan. Eigenlijk gun je je kind juist nu om zich sterker te voelen en stevig te staan.
Of het nu in de klas is of in mijn praktijk, steeds weer merk ik dat kinderen zelf heel goed weten wat de oorzaak is van hun probleem. Als coach help ik jullie kind om in contact met zijn eigen kracht en hulpbronnen te komen zodat een probleem aangepakt kan worden. Hoe ik dat doe, verschilt per kind. Elk kind is anders. Ik vind het belangrijk om aan te sluiten bij jullie kind en van daaruit op zoek te gaan naar een oplossing die bij hem of haar past.
Het contact met jullie als ouders vind ik heel belangrijk. Daarom maak ik graag kennis met jullie, samen met julie kind tijdens een intakegesprek in mijn praktijk. Als blijkt dat jullie kind het vertrouwen heeft dat hij of zij bij mij iets kan leren, gaan we van start. De eerste keer zie ik jullie kind dan alleen en daarna volgt een oudergesprek met alleen ouders. Daarna zie ik vijf keer jullie zoon of dochter en dan volgt weer een oudergesprek. Dit ritme kan zich herhalen tot een maximum van 20 sessies.
Als jullie het gevoel hebben dat jullie zoon of dochter baat kan hebben bij mijn coaching vanuit praktijk ikVlinder schroom dan niet en bel of mail mij voor het maken van een afspraak voor een (gratis) kennismakingsgesprek.